riktig bruk av co-brand logo i forhold til lokal logo
grafisk profil responsivt design for jatronic
foto av mennesker og ptt på kapaplate
datablad for jatronic ptt AB12-73NX

Visuell identitet

For å gjenspeile det din bedrift står for må du kle deg i riktig drakt. Det er ofte logoen som er toneangivende for videre visuelle profilelementer som kan gi virksomheten et helhetlig og gjenkjennende uttrykk.

Vi lager din firmaprofil eller oppdaterer/viderutvikler den allerede eksisterende.

En grafisk profil en type manual eller instruksjon for hvordan en bedrift eller organisasjons logo skal brukes i tillegg til farger, fonter og grafiske elementer som kan inngå i den visuelle kommunikasjonen. Målet er å kunne kommunisere enhetlig for å bygge en sterk merkevare. Ved å være konsistent med designet blir det tydelig for mottakeren hvem kommunikasjonen kommer fra og det skaper gjenkjennelse.

Målet med en grafisk profil er å kunne kommunisere enhetlig for å bygge en sterk merkevare.

  • En logo, gjerne i etpar ulike varianter slik at den tilpasses etter ulike bruksområder
  • En eller flere farger
  • En eller to skrifttyper
  • Eventuelle mønster, symboler eller andre grafiske element

Noe som er viktig når du skal lage en grafisk profil er at du virkelig tenker over hva du vil kommunisere og til hvem. I kommunikasjon snakker vi vanligvis om “konnotasjoner”, som kan forenkles til å bety hva et bestemt uttrykk skaper for assosiasjoner til oss som mottakere.

Grafisk design og visuelle uttrykk skaper umiddelbare følelser i oss alle. Hva slags førsteinntrykk ønsker en virksomhet å gi eller etterlate seg?

Kampen om oppmerksomhet er større enn noensinne. I dag er hele samfunnet omgitt av visualitet som er skapt av fagfolk.

Derfor er god grafisk design en selvfølge for at nettopp DIN virksomhet eller DITT prosjekt skal bli tatt seriøst av både kunder og samarbeidspartnere.

Et godt grafisk design må skapes slik at det kan brukes på alle flater og i alle medier. Det være seg trykksaker, web, sosiale medier, skilter, boards, egne produkter, emballasje, reklameartikler og dessuten på flater som kjøretøy, inngangspartier, glassflater etc.

Strategisk bruk av grafisk design er ensbetydende med en langsiktig investering. Det vil alltid være en del av arbeidet med å bygge en lønnsom bedrift og en merkevare. Godt design bidrar til å skape respekt på utsiden og stolthet på innsiden.

Logodesign
Nettsider